'69 Camaro Funny Car

Use this gallery to show off your own garage of sleds - everything 1:32 and smaller - no matter if they be bangin, slangin, or just barely hangin.
CaboWabo
Site Admin
Posts: 10258
Joined: Tue Dec 10, 2002 4:05 pm
Location: The Adult Table
Contact:

'69 Camaro Funny Car

Post by CaboWabo »

Finally getting this one off my table.
My original plans were to make this a funny car shell.
So I chopped out the driver and passenger windows.
Slapped a bunch of decals on it, and tried to give the details that "faked" look like a funny car shell would have.

Image
Image
Image
Image
Dear Life Cereal, Where do you get off? Part of a balanced breakfast and delicious? Who do you think you are? By now you may have guessed I'm speaking ironically and have nothing but good things to say about what you do. Life cereal do not change a thing.
sg219
bitPimp
Posts: 4244
Joined: Thu Jan 22, 2004 1:00 pm
Location: Kennywood, PA
Contact:

Post by sg219 »

Sweet decals. :cool:

Any work done under the hood? :???:
CaboWabo
Site Admin
Posts: 10258
Joined: Tue Dec 10, 2002 4:05 pm
Location: The Adult Table
Contact:

Post by CaboWabo »

Naw nuttin yet - I kinda wimped out there. :-(

But, it is sitting on a fetted SE chassis so I think I'd probably only add a wheel mod to it.
Dear Life Cereal, Where do you get off? Part of a balanced breakfast and delicious? Who do you think you are? By now you may have guessed I'm speaking ironically and have nothing but good things to say about what you do. Life cereal do not change a thing.
sg219
bitPimp
Posts: 4244
Joined: Thu Jan 22, 2004 1:00 pm
Location: Kennywood, PA
Contact:

Post by sg219 »

Some fatties on the back maybe. :???:
User avatar
betty.k
bitPimp
Posts: 4090
Joined: Fri Dec 26, 2003 4:52 pm
Location: la la land
Contact:

Post by betty.k »

it wants to go fast. make it so! :smile:
i used to be cool
Image
User avatar
Finks
bitPimp
Posts: 2174
Joined: Tue Jan 06, 2004 10:31 am
Location: Red Sox and Pats Nation BITCHES!

Post by Finks »

Loving that shade of red CW. It goes great w/ the decalse, especially on the roof. You know me, I am more of an appearance guy over speed. A Fetted SE sounds good enough for me, but dude, slap a bit of paint on that grill. :grin: Oh and holy crap, how did you detail the silver trim and keep it so straight? That looks factory. :eek:
Suck My Bits
Image
:twisted:©2005 Finks fucked your girlfriend in highschool inc
CaboWabo
Site Admin
Posts: 10258
Joined: Tue Dec 10, 2002 4:05 pm
Location: The Adult Table
Contact:

Post by CaboWabo »

Finks wrote:Loving that shade of red CW. It goes great w/ the decalse, especially on the roof. You know me, I am more of an appearance guy over speed. A Fetted SE sounds good enough for me, but dude, slap a bit of paint on that grill. :grin: Oh and holy crap, how did you detail the silver trim and keep it so straight? That looks factory. :eek:
Thanks dude.
I decided not to paint the grill because I was worried if I started too many details, it wouldn't look like a funny car shell as much as just a poorly detailed camaro. I dunno though, the un-painted grill kinda bothers me too. lol
I just masked around the factory trim. I knew I wouldn't be able to get it that thin and even again so I just left the factory trim. Worked out good.
Dear Life Cereal, Where do you get off? Part of a balanced breakfast and delicious? Who do you think you are? By now you may have guessed I'm speaking ironically and have nothing but good things to say about what you do. Life cereal do not change a thing.
User avatar
Finks
bitPimp
Posts: 2174
Joined: Tue Jan 06, 2004 10:31 am
Location: Red Sox and Pats Nation BITCHES!

Post by Finks »

Worked out Great. :good:
Suck My Bits
Image
:twisted:©2005 Finks fucked your girlfriend in highschool inc
User avatar
HirotoR34
bitPimp
Posts: 1396
Joined: Tue Oct 28, 2003 10:17 pm
Location: in vdubland
Contact:

Post by HirotoR34 »

Nice paint as always. I don't think I've seen you use that many decals before. I'm lovin it... :cool:
CaboWabo
Site Admin
Posts: 10258
Joined: Tue Dec 10, 2002 4:05 pm
Location: The Adult Table
Contact:

Post by CaboWabo »

Thanks dudes :-)
Dear Life Cereal, Where do you get off? Part of a balanced breakfast and delicious? Who do you think you are? By now you may have guessed I'm speaking ironically and have nothing but good things to say about what you do. Life cereal do not change a thing.
Jeep
bitThug
Posts: 66
Joined: Sat Feb 26, 2005 3:19 pm
Location: On The Trails

Post by Jeep »

Great job
User avatar
SuperFly
bitPimp
Posts: 2760
Joined: Mon May 05, 2003 6:37 pm
Location: nationwide
Contact:

Post by SuperFly »

Wow, you mean your paint ain't all dried up? :-D

Nice job, Cabo. You gotta write your quarter mile time in soap on the windshield.
Image
CaboWabo
Site Admin
Posts: 10258
Joined: Tue Dec 10, 2002 4:05 pm
Location: The Adult Table
Contact:

Post by CaboWabo »

SuperFly wrote:Wow, you mean your paint ain't all dried up? :-D

Nice job, Cabo. You gotta write your quarter mile time in soap on the windshield.
:lol: Actually, a couple bottles are trying to dry up on me, but I don't use them anyways so it's all good.

I shoulda wrote on windows huh? Why didn't that cross my mind?!
Dear Life Cereal, Where do you get off? Part of a balanced breakfast and delicious? Who do you think you are? By now you may have guessed I'm speaking ironically and have nothing but good things to say about what you do. Life cereal do not change a thing.
User avatar
crazydave
bitPimp
Posts: 6874
Joined: Thu Apr 17, 2003 9:05 am
Location: Koolsville

Post by crazydave »

You know, that actually kinda reminds me of an old stock car. :???:
...crazy man, crazy...dig it.
crazydave's Gallery
Ratfink says: "Man, it's the craziest"
User avatar
stampede_dude
bitNinja
Posts: 556
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:42 pm
Location: North Carolina
Contact:

Post by stampede_dude »

ya gotta write a little number and dial in on the side window. when i raced jr dragsters my number was 751 and my dial in for the 1/8th at fastest was i belive a 9.10 at around 67 mph. depending on that car and what youd like the dial in to be is up to you. the number is usually 3 digit though and the dial in being in _.__ form.
Post Reply